Købsbetingelser

Bestillinger modtages via vores webshop, medmindre andet er aftalt. For at du kan føle dig tryg ved dit køb, er du altid velkommen til at kontakte os. Ved modtagelse af en ordre sendes en ordrebekræftelse automatisk til den angivne e-mailadresse. Det er købers ansvar at sikre, at de oplysninger, der gives på bestillingstidspunktet, er korrekte.

Onlinekøb

Via vores hjemmeside tilbyder vi fakturering, kreditkortbetaling. Fakturaer sendes via e-mail i forbindelse med, at ordren sendes fra os.
Klarna
For at kunne tilbyde dig Klarnas betalingsmetoder, kan vi ved kassen dele dine persondata i form af kontaktoplysninger og ordreoplysninger med Klarna, så Klarna kan vurdere, om du kan vælge betalingsmetoderne, samt tilpasse dem til dig. Dine personlige data, der deles, behandles i henhold til Klarnas egne databeskyttelsesoplysninger.

Priser

Alle priser er inkl. moms. Vi forbeholder os ret til skrivefejl og tekniske problemer i forbindelse med pristilbud og forbeholder os ret til at annullere åbenlyse forkerte ordrer.

Generelt

Så snart din ordre forlader lageret, vil du modtage en bekræftelses-e-mail med et sporingsnummer. Det er købers ansvar at følge op på leveringen med speditøren, efter at ordren er afgivet. For at gøre det endnu nemmere at levere din ordre, bruger vi hjemmelevering. Hjemmelevering er en dør-til-dør-leveringstjeneste, som gør det muligt at levere pakken til dit hjem.

Levering sker til den adresse, der er angivet i ordren, af en 12SPRINGS udvalgt speditør. Risikoen for varerne overgår til kunden efter modtagelsen. Kontroller altid, om emballagen har synlige skader sammen med transportøren, der skal notere dette på fragtbrevet.

Ved større forsendelser som trampoliner vil speditøren underrette dig, når godset ankommer til terminalen en dag før levering. Du vil derefter modtage et link via e-mail og sms, hvor du som kunde kan vælge mellem tre dage, hvor leveringen finder sted mellem 8–15. Der sendes desuden en meddelelse lige før levering. Hvis du ikke tager imod varerne, vil varerne blive returneret til terminalen, og speditøren vil underrette dig senere. 12SPRINGS har ret til at opkræve et gebyr for uafhentede eller modtagne forsendelser. Uafhentede trampoliner debiteres med 600 DKK. Øvrige produkter 200 DKK.

Leveringstid

Levering tager normalt mellem 3–5 hverdage. Hvis 12SPRINGS opdager en forkert lagersaldo eller anden årsag, der resulterer i forsinket levering, kontaktes kunden og informeres om årsagen til forsinkelsen og informeres om muligt om en ny leveringsdato. Vi bruger fragtfirmaer og kan derfor ikke garantere nøjagtig leveringstid. Hvis leveringsdatoen er afgørende, rådes kunden til at bestille varer i god tid.

Fortrydelsesret

12SPRINGS overholder fjernsalgsloven og giver hele 14-dages fortrydelsesret fra det tidspunkt, du modtager varen. Som kunde har du 14 dage til at returnere varen, efter at du er blevet underrettet om ønsket om at gøre brug af fortrydelsesretten. Ved brug af fortrydelsesretten skal varen returneres i den originale emballage.

Returneringsprocedure

Kontakt os venligst, når du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, og før du returnerer varer. Vi hjælper dig med at booke returneringen og derefter sende de forsendelsesdokumenter, du har brug for, vi e-mail. Omkostningerne ved at returnere en trampolin eller andre omfangsrige pakker, der leveres på en palle, er 500 DKK. Omkostningerne for en mindre pakke er 120 DKK.

Tilbagebetaling

Du som kunde har ret til at få pengene tilbagebetalt senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb. Du kan dog blive nødt til at vente, indtil varerne er returneret, eller indtil du har fremlagt bevis for, at varerne er blevet returneret. Vi refunderer varen, men foretager et fradrag for returomkostningerne.

Skulle der være noget galt med det, vi har leveret, opfordrer vi til, at du giver os besked så hurtigt som muligt, så vi har mulighed for at rette fejlen. Du kan gøre din klage lettere via vores kontaktformular, som du kan finde på www.12springs.dk/contact. Du kan også ringe til +46(0)10-200 77 30 eller sende en mail til info@12springs.dk (Emne: Klage). Glem ikke at inkludere dit fulde navn og ordrenummer. Fjernsalgsloven og andre gældende love giver dig som kunde visse rettigheder, normalt 3 års garanti mod originale fejl i produktet. Læs mere på Europa-Kommissionens onlineplatform for tvistbilæggelse (ODR).

Garantiperioden varierer mellem produkterne og deres forskellige dele. Du kan finde, hvad der gælder for det pågældende produkt, på produktsiden. Følgende garantibetingelser gælder:

  • Garantiperioden gælder kun for den første ejer.
  • For erhvervsmæssig eller offentlig brug gælder en garantiperiode på 1 år for alle dele.
  • Forkert brug annullerer garantien. Slid på dele er ikke dækket af garantien.
  • Garantien gælder fra betalings- eller leveringsdatoen og for materiale- og fabrikationsfejl.
  • Denne garanti er begrænset til udskiftning af dele
  • Skader på grund af forkert brug, installation eller "justeringer" er ikke dækket af garantien.
  • Ved problemer, der falder uden for garantien, er reperationer eller reservedele også mulige i de fleste tilfælde.

Trin til at gøre krav på garanti

  1. Først skal du indgive din klage via e-mail eller telefon.
  2. Du skal bruge fakturaen eller ordrenummeret.
  3. Beskriv tydeligt i din e-mail, hvad problemet er.
  4. For hurtigere håndtering: Send billeder, der tydeligt viser, hvad problemet er.
  5. Hvis det er nødvendigt, skal det defekte produkt sendes til teknisk service til inspektion eller reparation (hvis billeder er sendt, er dette i nogle tilfælde ikke længere nødvendigt).
  6. Der vil herefter blive foretaget en vurdering af, om problemet/defekten er dækket af garantien.

Force majeure omfatter strejker, naturkatastrofer, pandemier, personalesygdomme, transportforstyrrelser eller import- og eksportforbud hos 12SPRINGS eller vores leverandører. Under force majeure suspenderes 12SPRINGS forpligtelser. Hvis force majeure varer længere end 2 måneder, har både du og 12SPRINGS ret til at annullere aftalen uden nogen forpligtelse til at betale erstatning.

12springs.dk er en del af 12SPRINGS i Holland.

Vores svenske adresse er:
12SPRINGS
Kärrlyckegatan 29
418 78 Gøteborg
Tel: +46(0)10-200 77 30

Vores adresse og hovedkontor i Holland er
12SPRINGS Trampolines BV.
Cuneraweg 318, 3911 RT Rhenen
Tel: +31 (0)318 – 51 26 14